June 18, 2011

gosip lagii.aduiii.

Hello peeps :)
cakap pasal gosip, mesti perempuan yang naik nama.
tambah-tambah kalau bagi yang tinggal di asrama.
aduii, lagi sedap lah bergosip
bukan ape, isi masa lapang lepas penat study.
macam bease je. cehh. hehe

tapi kalau lelaki gossip, pergh
lagi hebat kot, adeeii, tak boleh lawan.
kalau perempuan dengar. perit-perit.
terkejut kot, yela kan, lelaki ni famous dengan cool nye.
kalau perempuan. emo sana emo sini. ye dak? hehe


TUJUH GOSIP CARA LELAKI 

1. Duduk di kedai mamak sambil melayan bola sambil bergosip. Selalu golongan muda banyak bergosip mengenai pemain bola kesayangan mereka dan orang sekeliling ketika itu. 

2. Bagi golongan pekerja, mereka selalunya banyak bergosip mengenai keadaan pejabat dan ketua mereka. Pasti akan ada saja perkara yang ingin diperkatakan. 

3. Bagi pasangan kekasih, percaya atau tidak mengikut kajian pakar psikologi, hampir separuh lelaki akan bergosip mengenai banyak perkara kepada teman wanita mereka. Tidak kurang juga yang mendengar teman wanita bergosip kepada mereka. 

4. Lelaki ini jika bergosip selalunya akan membawa kepada pertengkaran. Ini kerana mereka begitu agresif dalam bergosip sehingga menimbulkan ketidakselesaan kepada orang lain. 

5. Lelaki bermulut jahat sering dikaitkan dengan lelaki lembut. Namun, tidak semua lelaki seumpama itu bermulut jahat atau mempunyai perilaku negatif seperti suka mengumpat atau memburukkan orang lain. 

6. Golongan atasan juga ramai yang boleh dikategorikan sebagai kuat bergosip. Selalunya, mereka bercerita mengenai pesaing mereka dan pekerja mereka. 

7. Bagi lelaki pertengahan usia, gosip mereka merangkumi pelbagai pekara tidak mengira politik, isu penempatan dan hal-ehwal anak-anak mereka. 

Berapa ramai manusia terhumban ke lembah neraka disebabkan kecelakaan lidah-lidah mereka."
(Hadis riwayat Imam Tarmidzi dan al Hakim)

SUMBER : BERITA HARIAN

10 comments:

ABU said...

hahaha betul sngt la tu..:)

Budak Botak said...

He3, xmau gosip2...

syufaa said...

hihihi.. :D

Erra Kyra said...

nice entry!^^

xelok gosip2 nih...nanti kat akhirat kena minta maaf dulu baru leh masuk syurga...kalo seribu org kena kite mintak maaf...sepoloh ribu?selatus ribu?alamatnyaaa....lambat laa masuk syurga...hee^^

N A N I said...

lelaki kalau gosip mmg pedas. mglahkan prempuan,tak dinafikan. takut woo dgn dorg ni kenkadang. sigh...

Scya Lollita said...

lelaki kalo bgosip lg bhye drpd pmpuan . eeee

SyAE SyEa said...

emm,betul2..
gosip laki2 ni lg tajam..
kekadang laa..
hehe^^

SyAE SyEa said...

emm,betul2..
gosip laki2 ni lg tajam..
kekadang laa..
hehe^^

::contengan hati::)) said...

wee yang ini sangat betol ;)

hudahassan ^^ said...

pehhhh.cmtuh rupenye . thnks 4 da tips !! hehehe