July 4, 2011

apa itu cinta ?

Assalamualaikum peeps :)

Amboiii. entry kali ni. cinta terrr. HAHA. cinta kadang-kadang indah. kadang-kadang menyakitkan. so sesiapa yang bercinta, bersedialah untuk disakiti. yeehaaa. beasa lah tuh. asam garam orang kata. tapi kebanyakkan aku tengok orang gaduh dekat facebook ni. amboi. masing-masing ego. macam mane nak baek kan. HAHA. memang tak boleh dinafikan, kalau bercinta ni. aduiii. sakit-sakit. tambah-tambah kalau pasangannya kuat cemburu. susahh-susahh. tapi ada pasangan tu, aku tengok dah lapan tahun bercinta. makk aishh. sekarang umur sama dengan aku. 19. kalau kira, umur 11 tahun dah becinta. pandai nyeerr. aku masa tuh. pakai tudung pergi sekolah pun macam mak cik jual etok kat tepi jalan. wakakaka. tak kenal pun apa itu cinta ? bulat macam donut kah ? kueh koci ke ? dengan lelaki pun tak de perasaan. haha. tu zaman friendster. haha. sekarang ni. aduii. tengok lelaki hensem sikit. ehem-ehem. buat kerja elok-elok. *cehh. tipu ja eh. HAHA. 

Tapi bagi yang bercinta tu biarlah setiaaaaaaa, tambah-tambah kena kenal perangai masing-masing. jangan bercinta ni cuma nakkan harta benda, nak kan kemewahan je, tengok lelaki tu ade kereta baru nak. amboii. kalau kat sini panggil (tino gilo besi) kasar lah sikit. haha. masing-masing kena pandai jaga perasaan pasangan masing-masing. hoho. yang lelaki tuh, even perempuan tak nangis, tak marah buat hal, tapi sebenarnyaaa dia menangiss. perempuan ni kuat diluar, didalam ? mak aishh. rapuhh. tu kadang-kadang kalau perempuan menangis dikatakan manja. dia  rapuh di dalam. cehh. wakakaka 



p/s : sayajiwakacau

17 comments:

tieykah said...

Bakpo jiwo ni yang eh?

nurfatiha blacky said...

hahahaha. sumakkk. wakakaka

Hanis MY said...

haha naka la, tapi comel... mokcik jual etok gitu...tok cayolah..coman jah napok... betul kesetiaan dan kejujuran tolok ansur seme2 tu penting

tieykah said...

hahaha.jiwo kokse niyh:)

Nur Sulastri said...

tino gilo besi ? haha, ada jugak kawan macam tu, boleh guna ayat ni.

nurfatiha blacky said...

@ Hanis MY : HAHA, ngoti kak. samo naek po ore jual etok.

@tieykah : haha. dop kokse doh betul doh nieh.

@Nur Sulastri : haha. ade jugak eh ? siap lah kawan kena jap gi. hehe

KuNanGKuNanG said...

follow blog ni..

byk kali dah bercinta tp masih xkesampaiaan..huhu

nurfatiha blacky said...

@KuNanGKuNanG : hee. xpe2. tgu jodoh dari Allah, sesungguhnya jodoh dari Allah adalah terbaekkk.

ABU said...

berhati2 bila bercinta..:D

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

betul...klu nk bercinto tu br setio...:)

apik pehe said...

jiwang molek tiha loni..hehhe

alif haris said...

hehe cinta ini sama mcm hidup..

kdgkala senang kdgkala susah, mmbawa suka,mmbawa duka..

tapi kita tak pernah untuk berhenti hidup kan, sama juga dgn cinta :)

fa said...

"sesiapa yang bercinta, bersedialah untuk disakiti".. setuju dgn ayat ni.. ^^
apa un.. setia, jujur n ikhlas mmg perlu ada dlm sebuah percintaan kn.. :)

Nana Farzana said...

gapo mg bobey heh mek ? lalala ~

nineyaney said...

alossss...jiwo nyos kak chik..kihkih

nur farahin binti sulaiman said...

betul tue.. kesetiaan yg penting..

amir aizat said...

jiwangkan,hehe