May 23, 2011

AL-FATIHAH :'(

Tiba-tiba terfikir nak buat entry nieh, dah menjadi kebeasaan aku tidur dengar ear-phone, sebelum tidur aku dengar pasal cerita tanah runtuh yang menimpa anak-anak yatim madrasah Al-Taqwa kat Hulu Langat. Tiba-tiba aku terasa sayu, sedih. Then , aku terlelap sampai pagi, sudden aku  tersedar dengar radio, aku dengar orang bagi pendapat dalam nada marah dan tidak berpuas hati, dia bagi pendapat tentang kejadian tanah runtuh, dia rasa menyesal dan sedih kerana kejadian tanah runtuh ni dah banyak kali berlaku tapi tak de tindakan yang sewajarnya diambil. fuhh, gantem lah makcik. hee. *sampai terbangun aku dibuatnya.

 Lepas tu, aku terus tak jadi nak sambung tidur, aku termenung dengar orang ramai call bagi pendapat. sedih nyaa. sayu kott. semalam tengok berita pun aku rasa nak nangis. dah la budak-budak. aish. maybe semua yang berlaku tuh ade hikmah. Allah lebih menyayangi mereka. 16 orang meninggal ? astagfirullahalazim. innalillahiwainnailaihirojiun. semoga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan digolongan orang yang beriman. AMINNNNN. sedih tengok lepas sorang sorang mayat dikeluarkan dari runtuhan. ada dalam keaddaan lebam lah. ade yang terselamat kena potong kaki. ish.ish.ish. seriau dibuatnyaa. Masa kejadian tuh, mereka dekat  rumah anak-anak yatim tengah buat persiapan khemah, dewan kerna ade tetamu dari FINAS.kalau tak, tak de lah ramai yang meninngal kalau time kejaadian tuh maybe kanak-kanak tuh semua dalam asrama.tapi dah kehendak ALLAH yang maha esa. kita terima seadaanya. *mood sedih. :'( sobs.sobs.sobs


Gambar yang sempat dirakamkan sebelum kejadian tanah runtuh berlaku

sedihkan  tengok gambar nie. comel & kecil lagi diorang nie. :'(

| SEMOGA ALLAH MENCUCURI RAHMAT. AMIN |


No comments: