April 27, 2011

Berhijab :)



Hijab sebuah kebanggaan mengagumkan untuk wanita! so, girls ape lagi jom berhijabb dengan cara yang betul.hee :)

Hijab nie kalau kira kod pemakaian bagi perempuan.Hikmah disebalik berhijab ni adalah untuk meminimumkan daya tarikan seksual .hee ! dan paling peting, ini adalah seruan Allah s.w.t.


1. Bentuk paling asas adalah untuk menutup seluruh tubuh, kecuali tangan sampai pergelangan tangan. Perhatikan tudung yang tidak hanya menutupi kepala dan skaf anda, tapi ini tentang menutupi tubuh anda juga! Sebuah tudung tidak lengkap sampai kedua keperluan (kepala dan badan) ditutup.


2) Sebuah jilbab yang tepat memerlukan seseorang untuk memakai pakaian longgar untuk mengelakkan "menunjukkan" bentuk tubuh badan yang indah yang dimiliki oleh kaum hawa. Nabi (saw) telah memberi amaran kepada kita bahawa wanita yang berpakaian namun telanjang (iaitu: pakaianketat) akan menerima hukuman berat di neraka (nauzubillah).




3) Berfikir sejenak bahawa jilbab atau skirt panjang yang kita pakai anda adalah cukup padat? Lihatlah lagi,mungkin perlu jarang dan orang dapat melihat bentuk sanggul rambut anda atau kaki! *sindiran.hee. Apapun bahan atau kain anda meletakkan pada diri sendiri, pastikan mereka tidak jarang!





4) Tidak perlu memakai pakaian yang mencolok mata dengan aksesori yang agak keterlaluan. Yang terpenting, harus bebas dari apa pun yang boleh menyebabkan diri sombong, bangga dan riak '.Sebagai wanita, kita harus menunjukkan berkat Allah atas kita dalam pakaian kami,namun melakukannya tanpa melakukan pembaziran.






5) "Adakah kamu seorang gadis ... atau laki-laki?" Ini adalah merupakan soalan yang orang lain tidak boleh bertanya ketika datang ke individu, dan kita harus menghindari soalan itu ditanya kepada kita. Berpakaian yang akan melihatkan seseorang itu sebagai  jenis lain daripada jantinanya adalah berbahaya untuk diri, kerana akan membawa kekeliruan kepada orang lain. So, kita perlulah jaga pemakaian kita supaya agar tidak terpesong daripada gender kita.hee.







So ladies, be proud of your girly self! :) Jom berhijab supaya nampak lebih menarik.hee.I.allah kita memperbaiki cara pemakaian kita dari semasa ke semasa mengikut tuntutan islam.Amin :)