January 20, 2011

jangan cuai



malam nie malam terakhi aku di bumi kelantan..sedih teramat. malam nie aku ajak parents aku pergi wcy (wakaf che yeh ) nak shopping sikit barang. semua bedak aku dah abis. foundation aku lahh..aishh..yang best malam nie aku sempat makan sup perut (perut muda) best sangat-sangat..lama takmakan..malam nie aku dinner dengan mygrandmother (tokma) malam nie tokma belanja ! HOOREEY ! jeng ! jeng ! jeng !

malam terakhir aku di bumi kelantan =)

 my mother ILEBIU mama =)


my sista ;)
kusyuk dengan orang berbual



dushhhh.. KANAK-KANAK HILANG !.. selalu dengar berita, baca surat khabar je.. tapi sekarang dah terjadi kepada sepupu mama aku. anak dia  dua orang sekali gus hilang termasuk anak jiran . dah lah budak tu kecil lagi.. aku dapat tahu pon dah lewat. kul 12 lebih pagi. tadi.budak-budak tu hilang dalam pukul 9 malam.. penat menunggu. pakcik-pakcik sedara yang laen berpecah cari dekat semua tempat..siap polis datang rumah lagi. emak kanak-kanak tersebut dah tak terdaya. menangis je..aku sampai dekat rumah kanak-kanak tersebut lebih kurang dekat pukul 1 pagi.sejuk kena embun pagi. suasana kecoh lagi..masa tu sempat jugak aku jumpa dengan sepupu aku yang dah lama tak jumpa.. hee ! dandan..telefon tak putus-putus berbunyi.. kring ! kring ! kring ! aku terdengar mak kanak-kanak tersebut mengucap ALHAMDULLILAH !. kanak-kanak tersebut dah jumpa. mereka dijumpai di ketereh. o.m.g jauh nya budak-budak tu berbasikal. tetapi masa jumpa mereka just menuntun basikal. rantai basikal pon dah terputus. nasib baeklah budak tuh tak ada pape..


muka penat . hee!


p/s ambil-ambil lah iktibar apa yang terjadi. renung-renungkan =)

No comments: